Info från styrelsen 2023-07-07 12:38 

Vad är på gång och vad diskuterar vi i styrelsen? Här kommer några svar på de frågorna.

Ekonomi
På årsmötet gavs styrelsen i uppgift att undersöka möjligheten till att införa ett
medlemslotteri för att på så sätt få in mer pengar till verksamheten. Vi har varit i
kontakt med kommunen och fått klart att det krävs en registrering hos dem för att
genomföra detta. Det som behövs är en lotteriföreståndare som ansvarar för lotteriet
och redovisar alla dragningar till kommunen minst en gång om året. Här behöver vi tips
och hjälp med att hitta denna person.

Vi har diskuterat reseersättning och vill påminna att om man åker med någon till
tävling/träning där klubben inte betalar ut reseersättning är det rekommenderat att
betala 8 kr/mil till chauffören. För icke klubbmedlemmar gäller att de ska betala 8 kr/mil
när de åker med, antingen till chauffören om det är en "privat" resa och till klubben om
det är en resa som klubben ersätter.

Arrangemang
Den 13 augusti kommer det att bli klubbmästerskap i södra delarna av länet, mer
information kommer men boka upp dagen i kalendern!

Första helgen i september arrangerar vi DM, medeldistans på lördagen och långdistans
på söndagen. Det blir ett enklare arrangemang men en del hjälp kommer behövas,
ansvariga för start, marka, arena, parkering, miniknat och eventuellt en speaker är det
som står på agendan att hitta just nu. Håll utkik efter mer information på hemsidan och
anmäl gärna redan nu om ni kan hjälpa till. Tävlingsledare är Johanna Louise (Berg med nytt namn) med mig som assistent och med god hjälp från Albin.

Verksamheten
Under våren har den äldre gruppen tekniktränat på tisdagar och den träningen har varit
öppen för övriga medlemmar. Några har tagit chansen till träning men det finns plats för
fler. Upplägget fortsätter under hösten så ta chansen att köra en teknikträning. De yngre
grupperna har fortsatt på onsdagar med samma goda uppslutning. Även våra veteraner
kör på med promenader och orientering.

Torsdagsträningarna fortsätter med fika, kolla upp när du är ansvarig. Ibland är
träningen inställd vilket innebär att man inte har något fika. Städansvaret kvarstår dock
så ett besök under veckan för att kolla upp statusen ingår.

Vi tävlar flitigt men är inte så duktiga på att få med vimpeln alla gånger, här funderar vi
på att återinföra gamla transportledaransvaret, mer om det kommer efter sommaren.

Slår även ett slag för våra Naturpass, tipsa bekantskapskretsen och ta en tur själv!



Har ni frågor eller funderingar tveka inte att höra av er!

Med det önskar styrelsen en trevlig orienteringssommar!



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=4641

Skrivet av: Elin Sundkvist Berg