|
SL, 10-Mila och SM sprint.
| 2023-04-19 21:34 |
Första SL helgen är avklarad och en mycket fin fjärdeplats för Jonatan på långdistansen.
Nu är det uppehåll med värdetävlingar fram till 5-6 Maj. Då det springs SL tävlingar mellan Eskilstuna och Vingåker. Ta chansen till att springa själv och heja fram våra elitlöpare!
Men redan nu till helgen deltar vi med två lag på stigtomtakavlen, Ett H17- lag och ett DH 12 lag. I H17 laget springa nattsträckorna i turordning utav: Jonatan G, Hugo Ö, Jacob E. Efter nattuppehåll så tar Olle M, Ted N och Edvin H över och slutför stafetten.
Detta blir ett genrep för dessa löpare inför 10-Mila 10-Mila går uppe i Skellefteå 20-21 aj med lång resa.
Då det är tävlingar dagarna före där uppe så kommer vi köra med delad resa. En Onsdagsresa och en fredagsresa, som det ser ut just nu så blir det minibussar. Samt att vi letar boende onsd-fre. Fre-Lö kommer vi boka av 10-Mila arrangören.
Här skulle vi behöva få en bekräftelse på att det ni anmält tidigare stämmer med tanke på avresedag.
Kommentera nedan om det stämmer eller om ni har andra önskemål senast 23 April
Avresa på Onsdagen blir någon gång på fm. Jacob Eriksson, Jonatan Gustafsson, Julia Gustafsson, Lovisa Gustafsson, Edvin Halldin, Anton Kruse, Karin Lindgren, Olle Malm, Ted Nilsson, Hugo Örn.
Avresa fredag blir även det på fm/morgon. Johanna Berg, Mats Gustafsson, Malin Halldin (ev onsdag), Jonas Janegren (ev Onsdag), Marcus Klasenius, Nils-Olov Åsman
Till 10-Mila kommer det även åka ungdomslag från klubben, dom ska med på samma resa och boenden. Mer samlad info kommer.
Direkt helgen efter det så kommer Sprint-SM i Lund (lång resa åt andra hållet) där är det gemensam resa med Elitmiljön, Anmälda är Johanna B, Jonatan G, Edvin H, Anton K, Karin L, Linus M och Hugo Örn. Coach Pontus Halldin.
Kolla din anmälan på KFUM:s eventorsida
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=4607
Skrivet av:

Stefan Aronsson
|