Få anmälda till hajken 8-9 juni 2002-06-04 08:33 

Det är få men inte för få anmälda till helgens kanothajk i svartälvens vatten. I dagsläget är vi ett tiotal paddelsugna som anmält sig men vi blir gärna fler. Alla åldrar varmt välkomna.

Vi samlas i Karlslund kl 9:00 på lördagen. Förhoppningsvis väl förberedda så att vi kan börja vår resa norrut inom en halvtimme. Vi är tillbaka i Örebro på söndag eftermiddag. Kanot och transport av kanot få man fixa själv. Jag har lagt upp hajken för anmälan här på hemsidan men det går även bra att maila eller ringa mig. Även frågor besvaras via mail eller telefon.
Om man inte har tillgång till kanot går det att hyra:
Frisksportarnas Kanotcentral, Hästhagen, Tel: 019-26 04 00 eller 019-25 75 65.




Utrustingslista:
Kanot
Hjul till kanoten (inget krav, vi kan låna av varandra och det är inga speciellt långa lyft)
Kompis att paddla med
Flytväst (ett måste)
Paddel
Tält
Sovsäck och liggunderlag/luftmadrass samt kudde
Mat för hela resan, någonting att grilla
Trangakök eller motsvarande med tillbehör (bara om maten kräver det)
Extrakläder förpackade i vattentät påse (skönt vid ofrivilliga dopp)
Kniv
Tändstickor
Avstängd mobiltelefon (Får endast användas i nödfall. Missbruk beivras !!!)


Info om Svartälven

Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=416


Skrivet av:

Daniel Nordström