|
Kolmården Adventure, KFUM höll sig framme i täten
| 2002-06-03 13:12 |
Multsporttävlingen Kolmården Adventure avgjordes i helgen strax väster om Åby (samma TC som Kolmårdskavlen). 29 lag ställde upp, däribland fem KFUMare i tre lag. Janne Johansson och Karin Senvall vann mixklassen och framskjutna placeringar blev det också för de andra två lagen.
Tävlingen bestod av 2 km löpning, 7 km kanot, 8 km orientering, 3 km kanot, 25 km MTB-O och 5 km löpning/orientering. Här och där var olika äventyrsmoment som firning nerför en 30 m hög bergvägg och yxkastning instoppade.
Just yxkastningen som låg på den sista löprundan blev avgörande för utgången av mixklassen. Endast ett lag kunde kasta åt gången, Janne förutsåg detta och KFUM-Örebro laget spurtade strax innan stationen om det då ledande mixlaget. Genom detta drag skaffade sig laget ett försprång på ca två minuter. Detta räckte för att hålla undan in i mål. GRATTIS!
I herrklassen var två lag överlägsna, Lag Mani med Mats Röjgård och Nils Olsson och Lag Meteorit med Thomas Jansson och vår Örjan Eriksson. Mani vann ca 20 min före Meteorit och ytterligare ca 25 min efter på en fjärde plats kom "Kom och slå oss på KFUM-multisport... också" med Lars Jonhed och Erik Göthlin.
Vackert väder, vackra vyer, utmattade kroppar (tidtagning uppför yxbacken 3 km innan mål) och hisnande upplevelser bjöd arrangörerna på. Trevligt hade vi som var där.
Kolmården Adventures
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=412
Skrivet av:

Erik Göthlin
|