Tisdagen den 14:e Maj så kommer det att arrangeras en "golforientering" som i dagarna räknar med att få KM-status. Tävlingen kommer att genomföras i mycket fin terräng på den rutinerade Löppern-kartan. Golforientering går i korta drag till på följande sätt: Man deltager i tvåmannalag där varje lag har en karta med en OL-bana på. En av deltagarna i laget läser in nästa delsträcka och får sedan överräcka kartan till den andre i paret. Därefter gäller det att springa på kartminne, varje kartkoll räknas som ett "slag".
|