Kurs för nybörjarföräldrar 2002-01-02 01:27 

Gott Nytt År!
För Dig som missade introduktionen av kursen för föräldrar till nybörjar-orienterare "Dra Åt Skogen" finns det chans att hoppa in vid nästa kurstillfälle!
Tisdag 8/1 2002.

Kursen vänder sig till föräldrar som vill lära sig mer om orientering.
Sporten, tekniken, samvaron m m som hör till.

Det är kul att vara ute i skog och mark tillsammans med våra ungdomar. Genom att lära Dig mer om orientering hamnar Du inte på efterkälken när våra Skärmtroll och Stiglämnare blir säkrare och säkrare.

I studiecirkel tar vi upp saker som karttecken, läsa karta, orienteringsteknik, rätt klädd i skog och mark, orienteringsutrustning, åta rätt, hur fungerar klubben? och en massa annat som är "nytt" när man börjar orientera!


Mer info och anmälan

Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=250


Skrivet av:

Per-Anders Norman