|
Rapport fran KFUM:s tavlingskonferans
| 2001-12-07 17:23 |
Lasse H fragade mig om jag var intresserad av att representera KFUM O-o orientering infor RM nasta ar, eftersom jag har svart att saga nej sa sitter jag har nu. Moten moten och ater moten.........
Riktigt sa illa ar det inte vi ar 12 stycken, representatnter fran olika foreningar och nagra fran idtrottsforbundet. Tanken med konferansen ar att jobba med forbattra RM och EM. Vi har ju inget EM men det ar kanske nagot att fundera pa, Det skulle i alla fall bli lite mer konkurans om titteln eftrersom det finns nagra bra klubbar i ovriga norden. Pa lordagen skulle vi kunna ha klassik distans och pa sondagen en budkavle, fundera pa det.
For ovrigt sa ar det ca 20-25 grader har pa Madiera och jag har kort nogra loppass, men kartan hallar inte CG kvalitet, jag har tre olika men ingen ar den andra lik. Redan efter nagra kvarter ar man borta och sedan gar resten av passet at att forsoka hitta tillbaka till hotellet. Lokalbefolkningen ar helt klart daliga pa engelska eller sa javlas de bara med mig. De fa som pratar engelska har naturligt vis INGEN ANING om vart man ar, man undrar hur de overhuvudtaget hittar hem.....
Ibland ar det bra att man inte kan saga nej
USF
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=246
Skrivet av:

Mats Gustavsson
|