|
Bowling KM avgjort, Spännade in i sista slaget....
| 2001-11-28 09:09 |
KFUMS Årliga mästerskap i Bowling avgjordes på tisdagskvällen I Skala hallen med ett stort start fält. Ny klubbmäste är : Daniel (DG) Gustavsson men bästa resultatet var i C-finalen...
Pga av att vi numera i KFUM är en riktigt stor klubb var vi tvungna att avgöra kvalomgångarna i halvserier. Efter första kvalomgången delades alla in i divisioner efter resultatet i första omgången. Efter detta avgjordes KM som matchspel där man kunde trilla ur en division eller gå upp en division efter två omgångar ansågs det att de som då var i A gruppen skulle göra upp om KM i hel serie och B finalen fick göra upp om platserna 5-8. Vid denna tidpunkt fanns DG, Haglund, Kallin och Axel i finalen. I finalen visade det sig att nerverna var på helspänn på alla i finalen och inledningen var väl inget att orda om här...Men efter hand spelade killarna upp sig och i 6-7 rutan började DG koppla greppet om finalen efter fint spel. De andra låg helt jämnt och samtliga spelade då på toppen av sin förmåga DG avgjorde det hela med en strike i näst sista rutan, och då låg axel bara poängen efter. Axel kände sig kanske lite väl säker och drabbades av gummiarm sista rutan och föll tillbaka till en 3.e plats knappt slagen av en vilt spurtande Kallin som presterade 3 strike!! i sista rutan.
Mer kan man väl nämna att Killarna i A-finalen inte skulle haft en chans mot Erik (kras, kras, kras) Harlén som utan press i C-finalen presterade topp resultatet 151 p.
Undertecknad tackar alla som kom Bowling KM och välkommnar er tillbaka nästa år.
Resultat: Champion: DG 140p 2:a Kallin 124p 3:a Axel 121p 4:a Haglund 116p 5:a Sjögren 131p 6:a Fimpen 122p 7:a Sandra (inlånad från Nyköping) 109p 8:a Stoffe 104 p 9:a Harlén 151p!!
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=240
Skrivet av:

Cristoffer Jonssson
|