KUL-kavlen! 10 juni kl 18 vid dansbanan 2008-06-10 15:56 

P g a datatrassel på KFUM har det inte gått att komma ut på hemsidan och skriva mer om KUL-kaveln.
Men det är som tänkt kl 18.00 vid Dansbanan (1300 m längs spåret från Karlslund)

Ett "ALLA-arrangemang" - från vit-gula till de grå KFUM-are via allt däremellan. Tveka inte! Ställ upp! 20 lag i år?

Precis som Timmen avslutar hösten är KUL-kavlen vårens motsvarighet. Start: 18.00 Plats: Med stor sannolikhet dansbanan i Karlslundsskogen (vill gärna förankra hos Gäddesta småstugeförening men har inte lyckats nå rätt person.) Definitivt besked kommer. Som ofta - ett välkänt närområde. Det är mera taktik och tur som avgör vilka tre KFUM-orienterare, av helt olika kategorier, som blir vinnare av den 28:e KUL-kavlen. Anmälan här alt. på klubbensanmälningssida senast måndagen 9 juni. Om någon orkar läsa en tävlingsbeskrivning: Ett 25-tal kontroller finns i skogen. Sträcka 1, bestående av de yngsta ev. kompletterat med några åldringar, stämplar på ett antal valfria kontroller (typ 6-8 st), sträcka 2 (lite halvgamla, halvunga, halvduktiga, halvsnabba o likn.) stämplar ett antal valfria kontroller av de ostämplade från sträcka 1 (kanske 10-12 st) och sista sträckan (resten av klubben) besöker resten av kontrollerna och några till. Finns ändå frågor ställ de här eller till Lasse Hellstrandh, 101965, 6110498 el 070-6681344.


Anmälan till KUL-kavlen >>>

Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2261


Skrivet av:

Lars Hellstrandh