Vad tycker du om torsdagsträningen? 2008-04-15 10:54 

Har du önskemål om torsdagsträningens upplägg vid klubbstugan?

Under vintern växlade vi mellan två olika rundor inne i stan. Vad ska vi träna under tävlingssäsongen? En förutsättning är att alla ska kunna delta.

Förslag:
Rulla runt på 3 fasta träningar med fokus på tempoträning
Träning 1 - 70/20 intervaller (2-3 set med 6-10 intervaller i varje set)
Träning 2 - 2-minutersintervaller (2 set med 5-9 intervaller i varje set)
Träning 3 - KA:s backrunda (vad är lämpligt antal?)

Varje pass inleds med 15 min uppvärming och löpskolning och avslutas med 10 min nerjogg.

Intervallerna springer vi längst bort på 5km-spåret.

Ska vi byta ut eller läggat till något pass, t.ex. skogsintervaller.



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2226


Skrivet av:

Jan Johansson