|
Vad tycker du om torsdagsträningen?
| 2008-04-15 10:54 |
Har du önskemål om torsdagsträningens upplägg vid klubbstugan?
Under vintern växlade vi mellan två olika rundor inne i stan. Vad ska vi träna under tävlingssäsongen? En förutsättning är att alla ska kunna delta.
Förslag: Rulla runt på 3 fasta träningar med fokus på tempoträning Träning 1 - 70/20 intervaller (2-3 set med 6-10 intervaller i varje set) Träning 2 - 2-minutersintervaller (2 set med 5-9 intervaller i varje set) Träning 3 - KA:s backrunda (vad är lämpligt antal?)
Varje pass inleds med 15 min uppvärming och löpskolning och avslutas med 10 min nerjogg.
Intervallerna springer vi längst bort på 5km-spåret.
Ska vi byta ut eller läggat till något pass, t.ex. skogsintervaller.
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2226
Skrivet av:

Jan Johansson
|