Påskläger 20/3 - 24/3 2008-03-07 15:58 

Vi startar tävlingssäsongen 2008 med att åka ner till Ronneby i påsk och springa elitserietävlingarna och 7-manna/4-dam stafetten.

Uppdaterad: Sista anmälan Sön 9 / 3 kl 20.00

Jag har bokat delar av Aspans kursgård utanför Ronneby som vi bott i 2 ggr tidigare. I år kommer vi dela anläggningen med Garphyttan och Vimmerby. Vi kommer att bo i de mindre stugorna på gården med 4 resp 8 bäddar i. Just nu har vi 20 platser men det kan nog finnas utrymme för fler i stora stugan. Det här lägret riktar sig främst till juniorer och seniorer men självklart är övriga också välkomna att följa med.

Maten kommer vi att laga gemensamt i köket på Aspan. Jag kan göra någon typ av gruppindelning.

Avresan blir någon gång runt 12.00 på torsdagen. I alla fall för de som ska springa nattsträckorna på stafetten.

Tävlingsprogrammet
Tor 20/3 7-manna/4-Dam stafetten nattsträckor Karlskrona
Fre 21/3 7-manna/4-Dam dagsträckor Karlskrona
Lör 22/3 Elitserien sprint + Medeldistans tävling Ronneby
Sön 23/3 Elitserien medel + Medeldistans tävling Ronneby
Mån 24/3 Elittävling långdistans Ronneby

Tävlingarna kommer att dyka upp på anmälningssidan inom kort. Anmäl er till lägret genom att kommentera nyheten!



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2187


Skrivet av:

Erik Harlén