Springkastning 2008-02-14 21:39 

Då har årets försa UDDA-Km avgjorts. 18 st förväntansfulla KFUM:are gav sig iväg när startskottet gick.

Vädret var isande kalla vindar och en temperatur runt nollan men trots det så var det inga vallningsproblem. Den stora frågan var hur stor roll skulle straffrundan göra på resultatet och hur skulle prickandet av hinkarna gå när man är trött.

Det hela avgjordes på vallen. Först in efter de första 1,25 km löpning var Christer och Axel nästan sida vid sida. Axel satte 4 kast och Christer bommade 2. En straffrunda tog ca 20 sek. Efter det kom Christer aldrig ikapp igen.
Det var många spännande dueller den om 3:dje platsen mellan Bosse och Weine var tuff in i det sista men där avgjorde Bosse med bättre kastande.
Weines rutin från tidigare tävlingar spelade ingen roll i detta sammanhang.
Alla kämpade på bra och placeringar byttes många gånger under loppet.
Det bommades rejält på kastningen, den enda som lyckades få i 5 bollar under samma kastomgång var Kristin J.
Beroende på ålder så sprang man olika långt och kastade olika många gånger men det vara en resultatlista och bara en segrare.

Resultatlista, och antalet straffrundor.
Axel 28:03(4)
Christer 29:00(7)
Bosse 30:50(5)
Weine 32:21(8)
Lovisa Ö 33:40(7)
Örjan 34:05(10)
Kristin 34:57(4)
Johan L 35:05(8)
Anders 36:30(9)
Kerstin 36:55(6)
Viktoria 37:00(9)
Emma 37:50(10)
Kristin J 40:35(X)
Stina 41:30(12)
Linda 43:05(10)
Susanne E 43:56(12)

Peter J och Tommy vallade trots det lätta föret bort sig och valde att kliva av.

Arrangörsstaben tackar för sig för denna gång och på återseende nästa år!



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2181


Skrivet av:

Stefan Aronsson