Dags för 25-manna (nu med avresetider) 2007-10-03 13:42 

Höstens begivenhet står för dörren, 25-manna som i år går i Riksten Friluftstaden söder om Tullinge i Botkyrka kommun, ca 25 km söder om Stockholms centrum. Avstånd från parkering till arenan är 200 m - 1 000 m.

KFUM ställer, som traditionen kräver, upp med 3 lag. Lagen är nu klara och finns på elitsidan. Logga in och kontrollera ditt SI-nummer. Om det inte stämmer meddela Erik Harlén omgånde. Kryssa även i OK rutan så UK vet att du tagit del av infon (även reserver!). GLÖM INTE ATT TA MED DIN SI-PINNE! Fäst även din SI-pinne i en snodd som du fäster runt handleden. Om pinnen skulle glida av fingret så tappar du den inte utan den hänger kvar i snodden.

Vi kommer att ha 3 cocher till varje lag. Lag 1 cochas av C-G och Sara Garpenlund samt Roland Fjellström. Lag 2 av Pekka Norman, Eleonor Grönvall och Annika Magnusson samt lag 3 av Ingemar Widén, Åsa Fjellström och Anette Gustavsson.

Vi kommer som vanligt att åka upp till tävlingen enligt följande:
Sträcka 1 och 2 åker upp på fredagkväll med minibuss eller bilar och övernattar på Klubbensborg. Avresa kl 18:00 från Löpex.

1:a bussen på lördagsmorgonen går tidigt, 06:00 med Nils-Olov Åsman som chaufför och C-G Garpenlund som ansvarig. Med den måste löpare på sträcka 3 och 4 vara med. Det finns givetvis plats för övriga som vill vara ute i god tid. Bussen beräknas vara framme till starten kl 09:00.
2:a bussen går en timme senare dvs KL 07:00 och där är det Johan Gunnarsson som kör och Ingemar Widén är bussansvarig. Med den åker övriga löpare och medresenärer.

Följande info har vi saxat ur PM och det bör alla ta del av:

TC: Vi har vindskyddsplatser 141-142.

Tävlingen:
• OBS! Inga säkerhetsnålar kommer att delas ut till nummerlapparna. Vi kommer att ta med ett stort antal men ta gärna med själv för säkerhets skull.

• Tävlingen startar kl. 09.00. Målgång för segrande lag är beräknad till 14.30.

Karta i skala 1:10 000, ekvidistans 4 m och offsettryckt 2007. Vid kontrollringen är kontrollens ordningsnummer följt av kodsiffran angiven med bindestreck emellan. I vissa områden sitter kontrollerna nära varandra.
OBS! Kontrollera kodsiffran noga! Läs kodsiffran på definitionen, lätt att läsa fel på kartans kodsiffror.
Årets terräng bjuder på flacka lättlöpta hällmarker, gammal storstammig granskog och relativt flack momark, avbrutet av ett par kuperade och sönderskurna bergspartier och en mindre mängd tätare ungskog. Området genomkorsas av ett antal stigar och vägar och här finns en del åkermark. Kuperingen är i huvudsak måttlig, och framkomligheten god eller mycket god, även om den i mindre områden begränsas av stenbundenhet eller tät vegetation med högt gräs. Detaljrikedomen varierar avsevärt beroende på terrängtyp. I västra delen av området finns ett berg med ett antal gamla gruvhål. Kring dessa förekommer magnetiska störningar som påverkar kompassen kraftigt. Se kartkomplettering. Vit snitsel finns på otydlig stig.
Vid startpunkten ska alla löpare startstämpla, utom första sträckans löpare och deltagare i omstarten.

Viktigt
• Glöm inte att tömma och checka SportIdentbrickan vid ingång till start och växlingsfållan. Kom i god tid!

• Glöm inte att start-, växlings- och målstämpla.

• Ta rätt karta och se upp för kartvarvning.

• Endast tävlande och ledare med synligt lagledarkort får vistas i växlingsfållan.


Ett antal, närmare bestämt 38 stycken, kommer att övernatta på vandrarhemmet Klubbensborg mellan lördag och söndag. Kostnaden för logi och frukost på söndagsmorgonen är 250:-. Klubben kommer att subventionera med 100:- vilket gör att man själv får stå för 150:-. Den avgiften kommer att tas in på bussen hem från söndagens tävling. Se till att du har pengar (helst jämna) med dig på bussen. Du får givetvis använda medel på din personliga lägerfond.
Återbud till övernattningen göres per e-post eller telefon till undertecknad eftersom anmälningssidan är stängd. Om det är ytterligare någon som vill övernatta så meddela även detta per e-post. Eftersom alla vandrarhemsbäddarna är besatta så kan vi endast ta med nya om vi får något återbud.
Den som lämnar återbud till övernattningen och det INTE finns någon ersättare så kommer klubben att kräva vederbörande på hela kostnaden, dvs ingen subvention.

KOM IHÅG ATT TA MED DIG EGNA LAKAN.

Det är den 2:a bussen som kommer att köra till Klubbensborg. Om du åker med den 1:a bussen på lördagsmorgonen så ställ in den packning du inte behöver på lördagstävlingen i klubbstugan. Den 2:a bussen tar med sig den och då behöver vi inte göra några omlastningar på tävlingsplatsen.

VÄLKOMNA till en kanonhelg i Kungliga huvudstaden

Följande personer har anmält intresse för övernattning:

Arlebo Emma
Arlebo Oskar
Aronsson Stefan
Brobakken Jennie
Brobakken-Groth Kalle och Axel
Carlsson Anette
Carbonnier Kristin
Eriksson Johan
Eriksson Susanne
Eriksson Örjan
Garpenlund C-G
Garpenlund Christer
Garpenlund Sara
Groth Erik
Groth Gustav
Gunnarsson Johan
Gustavsson Daniel
Hardt Marcus
Harlén Erik
Jakobsson Kristin
Johansson Jan
Kalander Sara
Kask Hanna
Lindgren Björn
Lindgren Erik
Lindgren Olle
Lännenmäki Linda
Nilsson Viktoria
Norman Björn
Norman Claes
Norman Kerstin
Norman Pekka
Olsson Calle
Sjögren Per
Svahn Susanne
Widén Ingemar
Öst Lovisa
Öst Stina



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2082


Skrivet av:

Ingemar Widén