Även de som inte var på klubbmötet i söndags har ju rätt till informationen hur man kan göra en insats. Gunnel och 2xLasse börjar känna att de gärna avlastas något. Det är alltid lättare om fler jobbar. Vår föräldragrupp är verkligen på och vill hjälpa till, men alla känner att de inte har orienteringskunskaperna. Men det har vi ju massor på andra håll i föreningen. Vår plan är att sammanföra några aktiva och några föräldrar som hjälps åt med någon enstaka tränining var. Om så önskas med övningstips från oss. En bieffekt blir att vi skapar fler kontaktytor inom KFUM Örebro Orientering. Ungdomsföräldrarna får fler namn och ansikten än Gunnel(s), Lasse(s) och Lasse(s). Vi motverkar lite "klubbar i klubben".
|