|
5-manna i Lindesberg
| 2007-08-25 22:34 |
Idag sprangs Sakabs 5-mannakavle på snabblöpta tallhedar utanför Lindesberg. Klubbens förstalag korsade mållinjen som tvåa, men trots övriga bra insatser räckte det inte till en placering topp 3 i lagtävlingen.
OK Tisaren var överlägsna i stafetten och vann med 13 minuter före KFUM:s förstalag med Stefan Aronsson, Oskar Arlebo, Viktoria Nilsson, Mathias Johansson och Christer Garpenlund som på sista sträckan passerade Hagabys förstalag. På placeringarna därefter följde ytterligare fyra Tisarlag och två Hagabylag innan KFUM:s 4:e-lag sprang in på 10:e plats. Tredjelaget blev 14:e, där mycket fina insatser gjordes av Erik Groth, tvåa på sträcka 2 och Erik Lindgren, sträcksnabbast på 3:e sträckan. Övriga KFUM-placeringar blev 30, 31 och 38, KFUM lag 2 stämplade tyvärr fel.
Eftersom någon resultatlista för lagtävlingen i skrivande stund inte publicerats vet vi inte vår placering där, men enligt säkra källor vanns tävlingen av Hällefors, före Tisaren och Almby.
|
|
 Christer spurtar i mål som andra lag.
|
Resultat 5-manna >>>
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2032
Skrivet av:

Oskar Arlebo
|