I helgen var fem stycken löpare från KFUM och sprang Skol-SM som avgjordes i Saltsjöbaden utanför Stockholm. I fredags åkte jag, Madde Nicolas, Oscar Otterström, Erik Englund och Fredrik Björklund till Stockholm och Saltsjöbaden för att representera Gumaeliusskolan i Skol-SM. På lördagen var det klassisk distans i en stenig och brantrik terräng. Jag kom ikapp Madde som startat 2 minuter innan mig men jag bommade bort dom minutrarna och hon slog mig. Fredrik sprang ganska bra förutom att han bommade på en kontroll då han blev jagad av en hund. Dom enda som var felstämplade i H15 var Erik och Oscar... Oscar kom till sin 6:e kontroll men glömde att stämpla vilket han kom på vid 7:an och Erik stämplade fel på den första kontrollen. Fredrik tog den bästa placeringen av oss och var 12:a.
|