Träning "Inga missar på O-ringen" 2007-07-04 13:51 

Anders Bergman har lagt en träning som han kallar för "Inga missar på O-ringen" Träningsbana finns från och med fredagen den 6 juli vid bastun i Kalltjärn och finns utsatt t.o.m den 20 juli.

Träningen är uppbyggd på kartpromenad eller sakta löpning. Målet är att försöka undvika missar över huvud taget. Därför skall farten anpassas efter detta. Troligtvis tar träningen mellan 2 och 3 timmar beroende på fart, banlängd drygt 12 km.

- Banan börjar med linjeorientering.
- Grov kompassgång med inläsning.
- Kontrollplockning.
- Kompassgång med inläsning.
- Kontrollplockning
- Kompassgång med inläsning
- Vägval.

Kartor finns på verandan till bastun. Lägg tillbaka kartan efter användandet så att fler kan nyttja den.

Passa på att ta en heldag i Kalltjärn med tränig, mat och bad.



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=2009


Skrivet av:

Daniel Gustafsson