Välbesökt Skidspringspremiär 2007-02-22 11:26 

Den första etappen av SkidSpring kördes igårkväll på elljusspåret runt Ånnabodasjön. De många frågetecknen som fanns inför den första etappen om vem som ska hålla undan för vem eller vem som ska komma ikapp vem rätades knappast ut. Många dueller finns inom det tidsspannet där utövarna förmedlar tankegångar såsom:

-Har jag en bra dag klarar jag att hålla undan.

-Det där avståndet kan jag ta ikapp om allt går min väg.

-Det ska mycket till om han ska hämta in det där.

I täten efter den första etappen finns Mats Carlberg följd av Tryggve Malm 2:a och Per Eklöf 3:a. Carlberg har knappa halvminutens försprång.

Sedan följer ett koppel av löpare med möjlighet att ta pallplatser och det kommer bli mycket tätt. I duellen Ullmax/Rönisch är Patrick i en klar ledning (total 4:a), men med sin gren kvar har de båda Oskarna (Arlebo och Axelsson) goda förhoppningar att fånga in Hansson under de 10 km löpning som återstår. Avstånde dem imellan är ca 2,5 minut.

En del resultat är fortfarande inte inrapporterade, bland annat saknas i skrivande stund hela damfajten i resultatlistan. Skicka gärna in era resultat till undertecknad så kompletteras listan!

Ställning efter etapp 1

 1. Mats Carlberg        27.15
 2. Tryggve Malm         27.40   +0.25
 3. Per Eklöf            27.52   +0.37
 4. Patrick Hansson      29.20   +2.05
 5. Erik Malm            30.25   +3.10
 6. Mattias Fritz        32.00   +4.45 
 7. Oskar Axelsson       32.14   +4.59
 8. Lar-Erik Persson     33.05   +5.50
 9. Bertil Sundin        33.56   +6.41
10. Erik Harlén          34.02   +6.47
11. Örjan Brännström     34.13   +6.58
12. Oskar Arlebo         34.51   +7.36
13. Antoni Matacz        36.15   +9.00
14. Mikael Norvik        38.00  +10.45
15. Anette Carlsson      39.32  +12.17
16. Emma Arlebo          44.19  +17.04



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1891


Skrivet av:

Oskar Arlebo