|
Träningsupptakt lördag 2 december - ANMÄL ER!
| 2006-11-28 19:09 |
Boka in lördagen den 2 december för träning, mat, föreläsning, diskussioner och pepp inför den kommande vinterträningen. I kombination med fredagens gympa och söndagens julseriepremiär i Arboga får vi en komplett träningshelg.
Men fokus bör ligga på lördagen då förhoppningsvis alla som tänkt delta i någon del av vinterns träningar dyker upp, dvs alla från ca 14-15 år. Alla som av någon anledning inte kan eller vill träna är ändå hjärtligt välkomna att äta och deltaga i mötet. Anmäl er med en kommentar nedan.
Schema för helgen
Fredag 18.00 Gympa, Karl-Johans skola
Lördag 9.30 OL-bana 60-90 minuter, Ånnaboda 11.30 Lunch, SM-stugan 12.00 Kaffe och föreläsning med Peter Holgersson 14.00 Elitkommittén och träningskommittén har ordet, diskussion kring vinterns kommande träning 15.30 ca Eftermiddagspass för den som vill och orkar
Söndag 10.00 - 11.30 Arbogas julserie
Övrig info
Som bollplank och föreläsare har vi bjudit in Peter Holgersson, utvecklingsansvarig för juniorlandslagets medel- och långdistanslöpare, samt uppskattad föredragshållare för bland andra svenska orienteringslandslaget. Peter kommer bland annat prata om löpteknik och ge sin syn på hur ett bra vinterträningsupplägg bör se ut. Ta gärna med egna frågor om sånt du vill ha svar på.
Maten fixas av Lars Sundberg, en av stans bästa kockar och kostar 60 kr per person. För att kunna beställa lagom mycket mat behöver jag veta senast onsdag lunch vilka som kommer, anmäl er nedan!
Varmt välkomna!
Mer om Peter Holgersson >>>
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1836
Skrivet av:

Oskar Arlebo
|