|
3 KFUM-guld på natten
| 2001-08-25 12:15 |
På fredagskvällen avgjordes Distriktsmästerskapet i nattorientering i skogarna söder om Arboga.
Terrängen var hyfsat fin och lämpade sig väl för nattorientering, med mycket stigar blandat med detaljrika små höjder. Banläggarne hade också fått till det, med en hel del bra vägvalssträckor, även om vissa banor kanske var i längsta laget. Klubben fick som sagt tre guldmedaljörer, Sara Garpenlund (12 år) i D14, Birgitta Arlebo i D55 och Oskar Arlebo i H21. Dessutom tog Maria Magnusson (20 år) silver i damseniorklassen och Anders Bergman, Anders Pettersson och Björn Norman varsin bronsmedalj.
På söndag är det dags igen, då är det klassiska dag-DM i Riddarhyttan som gäller.
Resultat Natt-DM>>>
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=179
Skrivet av:

Oskar Arlebo
|