Öbergs flyttar hem 2006-06-09 15:28 

Efter snart nio, respektive sju år i Örebro vänder nu Per och Sara Öberg hem till Stigtomta igen och kommer i och med detta även dra på sig den rödvita OK Hällen-dressen igen.

Per skriver i ett mail:

Hejsan!

Jag och Sara flyttar som bekant(?) till Stigtomta nu under sommaren. Jag har nu även tagit beslutet att byta klubb den 1:a Juli då jag kommer att börja springa för OK Hällen igen. Detta beslutet grundar sig mest på praktiska skäl då jag ändå kommer att åka med Hällen på alla resor m.m. under hösten. Det var dock ej självklart från början.

Det blir tråkigt att lämna KFUM då jag trivts väldigt bra. Den sociala delen är det som gjort det svårast för mig att ta detta beslut. Men vi lär ju ses på tävlingar framöver och för Guldgängets del kommer jag fortsätta som ledare i höst, fast på distans.

Mitt sista och förhoppningsvis bästa lopp för klubben återstår dock. På Jukola hoppas jag ge tillbaka lite i form av en bra tävlingsprestation. Dessutom är jag ju kvar i stan månaden ut....

/Per


Jag tror att vi alla instämmer i att det varit en enorm förmån att få ha er här, dels som träningskamrater i en väldans massa år och dels som klubbkompisar de senaste åren. Era insatser i klubben, både i skogen och utanför har varit ovärdeliga. Vi önskar er stort lycka till med husbygge och fortsatt liv i Stigtomta. Och som sagt, vi lär väl ses... :-)



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1692


Skrivet av:

Oskar Arlebo