1:a maj vandring längs Göljebäcken 2006-04-26 14:57 

Var idag på jobbets vägnar på vandring längs Göljebäcken, där det just nu är gudomligt vackert längs den porlande bäcken med sitt vattenfall vid Skinnarsågsdammen. Då tänkte jag detta borde fler uppleva, därför bjuder jag in till vandring längs Göljestigen på måndag 1:a maj.

Vandringen är 5,2 km lång, kan vara ont om pplatser vid starten därför är det önskvärt med samåkning.
Avresa från Karlslund 10.00 eller samling vid vägen Garphyttan - Frösvidal där det går in en väg till Havregruvan mitt i Filipshyttan 10.30. Vandringen är sådär halvjobbig medtag stövlar, fika, kamera o ett glatt hömör. Rast tar vi vid vindskyddet vid Göljan o fikar där.
Hoppas denna lilla vandring passar efter en hård vecka med allt 10-milajobb. Vidare finns det ingen orientering heller innom rimligt håll inte ens för oss som brukar åka på det mesta.















Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1630


Skrivet av:

C-G Garpenlund