Dala-dubbeln 15-16/10 2005 2005-10-18 21:07 

Vi samlades på morgonen utanför Strike kl 06.45 för att ge oss iväg till Falun som ligger i Dalarna. Det blev tre fulla bussar och en bil som åkte iväg.

Resan tog några timmar men till slut så kom vi fram. Vi valde en plats vid målet och fixade ordning oss till tävlingen. Först startade Louise på den första sträckan och när hon kom i mål så växlade hon till mig som skulle ut på andra sträckan. Hon lämnade över kartan över ett plank och därefter skulle jag springa en bit till startpunkten. Det gick bra att springa. Efter tävlingen när vi skulle duscha var det jättelång kö så vi väntade med att duscha tills vi kom till skolan där vi skulle sova. På kvällen gick vi ut och åt pizza. Det var jättegott. Vi skulle sova i en gympasal som de delat i två delar. Det var ganska trångt. Man fick vänta i 20 min på att få borsta tänderna. Vi somnade till slut vid halv elva. Dagen efter åkte vi till samma tävlingsplats. Den här gången skulle man springa tillsammans med sin kompis. Jag skulle springa med Louise. Det var -2 grader ute när vi skulle starta. Jättekallt. Vår bana var 4.3 km denna dag och det var ganska långt mellan kontrollerna men det gick bra ändå. Efter tävlingen åkte vi hem till Örebro igen. Somnade gott på kvällen.

Så här var det på daladubbeln 2005.



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1497

Skrivet av: Ellinor Eriksson