|
Sara avgjorde distriktkaveln på USM
| 2005-09-11 17:51 |
Men vi tar det från början. Igår avgjordes den ind. tävlingen vid Kvarn utanför Borensberg där KFUM hade 4 löpare med. I D16 blev Sara trots missar på 12 av 14 kontroller 11:a, i den klassen sprang även Stina som kom 53:a. Vann gjorde Jennie Lönnkvist med hela 7,45 före 2:an, som ni förstår var det väldig svår orientering.
I H16 kom Jakob Lundberg 90:e och i H15 Filip Bergman 84:a. Cirka 110 löpare sprang i varje klass och distriktets enda medalj gick till Josefin Aronsson i D15 där hon blev 2:a. På plats och hejade fanns en stor trupp av guldgängets och barribrallans ungdommar o ledare som efter tävlingen själva fick pröva på terrängen och banorna.
Så till dagens distriktbudkavle som hade 110 lag på startlinjen. Filip sprang 1:a i Örebros 4 lag som slutligen blev 23:a, Viktoria Nilsson sprang i Örebros 5:e lag som blev 85:a. Sara blev uttagen som förra året i 1:a laget och nu på sista sträckan. Favoriter var Stockholms 1:a lag med 2 USM segrare och med Jenny på sista sträckan. Men de blev direkt på 1.a sträckan akterseglade med 22 minuter. Örebros 1 str. sprangs av Sebastian Månsson Hagaby som växlade som 34:a 5,36 efter täten. Sedan sprang Josefin Aronsson Tisaren upp till 6:e plats 3,37 efter. Därefter tog Viktor Larsson Hagaby över och kom in som 3:a endast 2 sek efter ledande lag. Då bestod täten av 5 lag innom ca 10 sekunder, i täten Dalarna och sedan 2 Örebro lag o 2 Stockholms lag. Sara började med att missa i början av banan men var ändå först inne vid varvningen med några sekunders marginal. Därefter lade hon in en högre växel och kunde springa in som överlägsen segrare 3,40 före tvåan som blev Stockholms lag 2, 3:a blev Hälsingland lag 1. Örebros 2:a lag med Beata Falk sprang in som 7:a.
|
|
 Sara på upploppet
|
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1464
Skrivet av:

C-G Garpenlund
|