|
Säkert har flera av er läst Nerikes Allehanda 16 juni att jag-Curt Ljungberg- är en av örebroarna som ska åka ner till OS för döva nere i Rom 21/7-2/8...
Världspelen för döva har nu fått OS status, så det känns extra kul. Sist jag var med i Köpenhamn 1997, tog jag med mig hem ett guld i budkavlen. Jag sprang första sträckan. I sprinten tog jag mig till final och slutade på 13:e plats av 30 startande. i den klassiska distansen blev det en 5:e plats av drygt 50 startande.
Nu till Rom ska vi försvara guldet i budkavlen. Givetsvis ska jag förbättra mina placeringar och gärna ta med mig en medalj hem. Kommer att försöka rapportera direkt från Rom.
Orinteringsporten bland döva i Sverige är mycket liten idag. Vi är ungefär 10-15 st som håller på idag aktivt. För 20 år sen var vi 55 st. Ute i Europa är Litauen och Ukraina mycket starka inom orienteringen. De har stora resurser och deras löpare har orintering som yrke. OL-hälsningar fr Curt
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=143
Skrivet av:

Curt Ljungberg
|