Skara Sommarland 2005-06-08 08:45 

Martin Risberg och Henrik Ackfjärd delger oss sina reseberättelser från Skara Sommarland och Sommarlandssprinten

Hej alla KFUMare.
Jag tycker att skarasommarlands orientering var ett bra ställe att orientera på. Men jag blev ej godkänd fast det var kul ändå. Jag sprang säkert lite fel någon gång. Den roligaste berg och dalbanan var Gruvbanan. Men bussresan var lite för lång.

HEJ DÅ!


Från Henrik Ackfjärd


Sommarlansmästerskap 2005


För mig som aldrig varit med på den här tävlingen eller över huvudtaget aldrig varit på Skara sommarland var detta en stor sak. För dig som heller aldrig varit med på den här tävlingen så kan du tänka dig såhär. Runt 2000 orienterare springer runt på Skara med sportidentbrickor som gång på gång piper till. Hela Skara blir som en orienteringsstad, full av liv och de bästa av allt: MAN FÅR VARA PÅ SKARA SOMMARLAND I FLERA TIMMAR HELT GRATIS, kul va. Ja de är väl vad man kan säja h...OUPS jag glömde att säga ett jättestort tack till busschauffören (Fimpen) som körde oss tryggt hela vägen. Ja, tänk vad en dag kan flyga iväg när man har roligt. För dig som inte provat det här så satsa på det här till nästa år. Åk till
Skara sommarland

Martin Risberg H12


KFUMs samlingsplats


Inte bara ungdomar på resan


Martin Risberg och Ellinor Eriksson åker runt runt



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1390

Skrivet av: Martin Risberg & Henrik Ackfjärd