Det var kvällen då klubbens löpare skulle mötas i en kamp i almanack-ol. Det var tänkt att bli en kamp man mot man, men också en kamp mellan människa och den otämjbara naturen. Genom finurligt lagda banor hade tävlingschefen Johan O skapat de bästa förutsättningar för en högklassig tävling. Tävlingen gick av stapeln i skogarna söder om Örebro eller närmare bestämt den gudabenådade solfjädersskogen. Vädret var strax innan start ej det bästa (det står vissa löpare dyrt kommer det att visa sig), men som genom ett mirakel var det uppehåll tävlingen igenom. Väderleken medförde att många lämnade WO, dessa ynkryggars namn kommer alltid att förknippas med skam och förnedring. Inför starten radade vi upp oss (Marcus H, Erik G, Sara & Christer G, Bo & Anders P, Bo & Annika & Maria & Christina M, Peter A och undertecknad). Spänningen gick att ta på sekunderna innan starten, men det släppte då startskottet ljöd och hjorden skenade iväg.
|