Budkavleträning på söndag 3 april 2005-03-31 07:38 

Istället för den inställda Kolmårdskavlen....

Som substitut för den inställda Kolmårdskaveln kommer här inbjudan till en budkavleträning i Nyckelhult en bit söder om Hallsberg.
Området är det som användes till SM 1996. Terrängen är bitvis ganska tuff och orienteringsvärdet är högt.
Banorna är lagda på kontroller från OLGY:s träning denna vecka.

Samling: 09.45 i Nyckelhult

Vägbeskrivning: Kör RV. 50 mot Askersund och sväng av in mot Åsbro. Fortsätt till bensinstation och ta sväng där vänster och följd skyltar mot Talludden ut genom Åsbro. Fortsätt sedan förbi Talludden rätt österut med sjön Tisaren på vänster sida i några kilometer tills du kommer till en trevägskorsning vid N.Nyckelhult (där står en azulblå Seat parkerad).

För att få mer hjälp till denna beskrivning se eniro.se

Start: kl. 10.00 (Vi joggar ihop till start enligt nattcupsmodellen)

Banor: 3 km, rak (röd svårighet)
4 km, gafflad (blå svårighet)
6 km, gafflad (blåsvart svårighet)

Området är snöfritt till ca 60-70 procent, men väldigt blött. Ta på våtsockor samt torra kläder till efteråt.

På dagens provlöpning (träning) var Tisarlöparen Micke Piehl snabbast!!!

Anmälan sker i kommentarsrutan nedan. Ange vilken bana du vill springa!!!

Om någon vill hjälpa till som tidtagare eller liknande så är det välkommet.

Hälsningar

/Anders



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1317


Skrivet av:

Anders Holm