|
Per Eklöf till KFUM
| 2005-01-10 21:24 |
Per Eklöf från VB OL kommer att tävla för KFUM Örebro nästa säsong.
Per Eklöf är 23 år och är förmodligen bekant för de flesta i klubben eftersom han sprang för oss halva säsongen 2000.
Per kommer från Nora och är fostrad i OK Milan. De senaste åren har han tävlat för Västerbergslagens OL. Eftersom VB OL har tappat de flesta av sina herrseniorer till andra klubbar så väljer också Per att byta klubb.
Per är en löpstark och träningsvillig kille. Tex. har han sprungit långa natten på 10-mila de senaste 5 åren. De två senaste åren har han växlat i tätklungan, 2003 som 15;e och 2004 som 9;a. Individuellt har Per sina hittills främsta meriter som junior med bla. seger på skol-SM och O-ringen seger i H 18.
Vi hälsar ”Löken” välkommen tillbaka till KFUM. Det finns mer att läsa om på Pers elitprofil.
|
|
 Per Eklöf
|
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1265
Skrivet av:

Daniel Gustafsson
|