LoMa - Runt 2004-10-16 15:55 

Första upplagan av LoMa- runt avgjordes i dag i Karlslund. Löparna sprang 5 varv på en ca 1,7 km lång bana. Utmed bana var 8 st olika hinder utplacerade som löparna skulle forcera efter bästa förmåga.

I herrklassen bildades efter första varvet en klunga med fyra löpare. Oskar Arlebo, Ulf Hallmén Hagaby GoIF och två löpare från Götborgskluben Solvikingarna. Dessa fyra höll ihop ut på det fjärde varvet då den blivande segraren Anders Öhgren, Solvikingarna, skapade sig en liten lucka. Ut på det sista varvet ledde han med 10 sek före Oskar. Oskar kämpade och tog in lite och med bara grusgropen kvar att passera en sista gång var avståndet nere i 4 sek. Oskar lyckades dock aldrig få kontakt utan fick nöja sig med en andra plats.

I damklassen avgjorde Anette tävlingen direkt. Hon sa själv att hon öppnade nästan lite väl hårt eftersom han tog rygg på ”Rosa pantern”. Efter första varvet hade hon en klar ledning som hon höll hela vägen in i mål. Det blev en dubbelseger för KFUM med Emma på andra platsen.

Arrangemanget verkade uppskattas av löparna och det gick bra att följa för oss som var publik. Hoppas det återkommer nästa år. Då vill jag också vara med.








Resultat

Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1193


Skrivet av:

Daniel Gustafsson