Sara G svensk mästare i Ronneby 2004-09-26 15:24 

I helgen avgjordes Skol-SM för orienterare i Ronneby. Där tog Sara Garpenlund en klar seger i D15. Alla de bästa från USM var med, Sara vann med 48 sekunder före USM-mästarinnan Johanna Lännvall

2:an från USM Jenny Lönnkvist kom först på 10:e plats drygt 5 minuter efter Sara. Jenny vann 5 sträcktider, medan Sara vann endast spurten, men gjorde heller inga större bommar. Dagen före vann hon tillsammans med Jakob Wallenhammar (16:e) och Sebastian Månsson (25:a) (Hagaby) Lag-SM guld för Vasaskolan, Sara var där 6:a i sin klass.
Sara har därmed tagit 3 SM-GULD på 2 veckor. Först stafett-guld på USM och sedande två nu i helgen.
Övriga från klubben som var med i Ronneby var Stina Öst 27:a i D15, Jakob Lundberg 35:a i H15, Filip Bergman 46:a i H14 samt Björn Norman som utgick i H16.
Samtidigt som Skol-SM gick i Ronneby avgjordes idag den 26 september Lilla Lidingöloppet där Christer Garpenlund kom 2:a i H12. Han fick en dålig start med en armbåge på näsan så att blodvite uppstod. Det blir lätt knuffar o fall när 250 st heta ungdommar skall iväg samtidigt. Efter 1/4 av banan var han dock uppe på 4:e plats och efter halva loppet var han i ledningen, allt enligt ljudet från högtalarna där Forsberg o Anders Gärderud stod för kommentarerna. Men på slutet drog en Roslagsgrabb upp en långspurt där inte ens Christer kunde hänga med. Utan 11 sekunder efter segraren kom Christer in under målskynket och 8 före 3:an. Christer hade 10,35 på de 3 km de sprang.



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1181


Skrivet av:

C-G Garpenlund