Rädda Nattugglan! 2004-03-05 14:49 

Nattugglan är en liten tävling med lång tradition som KFUM brukar arrangera på höstarna. I år är den tänkt att gå den 21 september alltså en och en halv vecka efter USM. Nu hotas den av nedläggning men är du tävlingsledaren eller banläggaren att ändra på det?

I Kart- och tävlingskommittén (KTK) hade vi nästan beslutat om att stryka den ur programmet eftersom vi har en tung höst arrangemangsmässigt och tilltänkta tävlingsledare och banläggare tackat nej. Men vi kom fram till att ge den en chans till genom att efterlysa personer till dessa funktioner via hemsidan.

Låter det intressant hör av dig till Erik Göthlin eller någon annan i KTK.

ALLA! Hur ska Nattugglan på lång sikt överleva? Tävlingen har inte dragit många deltagare (inte ens från KFUM som har fått delta). Varför ställer så få elitlöpare upp? Är ett nattarrangemang på hösten efter natt-DM idiotiskt. Tyck till via e-post till Erik eller använd den eminenta debattfunktionen för även nästa höst har vi tunga arrangemang....



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1022


Skrivet av:

Erik Göthlin